Nenecháme se ovlivnit!

Nenecháme se ovlivnit!

V květnu se Exiťáci učili, jak se nenechat ovlivnit médii, ale také pronikli do tajů subkultur a témat s nimi spojenými.

Z počátku měsíce se naše téma točilo především kolem médií a reklam. Při povídání se klienti mohli dozvědět, co jsou to média, jaké mají funkce a jaké rozeznáváme typy médií. Získané vědomosti si klienti ověřili hrou „Šibenice“, která se zaměřila na klíčové pojmy. V návaznosti na média proběhlo další povídání, a to zaměřené na funkci reklam. Klienti se dozvěděli, jak působí tvůrci reklam na dané cílové skupiny a že je nutné se bránit jejich vlivu. V rámci tohoto tématu proběhla hra „Poznávání reklam“, při čemž klienti zároveň mohli určit i cílovou skupinu, na kterou je nadaná reklama zaměřená.

V druhé části měsíčního tématu jsme se zaměřili na subkultury moderní společnosti a fenomény, které jsou s nimi spojené. Klienti tak získali poznatky o tom, co je to subkultura a s jakými druhy se v naší společnosti můžeme setkat. Společně jsme tak poznávali subkultury EMO, Punk, Hippies či Metal. A právě díky subkultuře EMO jsme se dostali k tématu sebepoškozování. S klienty jsme si popovídali o tom, co všechno se dá považovat sebepoškozování, z jakého důvodu se nejčastěji jedinci sebepoškozují a jaké jsou varianty řešení tohoto problému. Zabrousili jsme také k aktuálnímu fenoménu Modrá velryba, což je hra, která přes sociální sítě nutí mladé lidi právě k různým formám sebepoškozování. Klienti o této hře povědomí měli již z médií. Jejich postoje ke hře jsou negativní a považují ji hloupou.

Znalosti z našeho měsíčního tématu mohli klienti zúročit během soutěže Bludiště, ve které bylo cílem získat nápovědy a tak uhodnout tajenku. Tato soutěž se vydařila a klienti s velkým odhodláním řešili zadané úkoly, přičemž radost z vyluštění tajenky byla obrovská.

V květnu do Exitu také nastoupila praktikantka. Během dvou týdnů měla možnost klienty poznat a dle toho si pro ně připravila aktivitu. Praktikantka se držela měsíčního tématu a vytvořila pro klienty logokvíz, díky kterému získali klienti povědomí o tom, jaká loga mají firmy a organizace z různých odvětví. Kromě klasických McDonald či KFC log se klienti dozvěděli, jak vypadá logo pro UNICEF či Fond ohrožených dětí, ale také k čemu tyto organizace slouží.

Díky hezkému počasí jsme s klienty také vyrazili ven, kde jsme pořádali různé venkovní aktivity, jako například vodní hry, při kterých jsme si užili spoustu zábavy. Mimo naše veškeré měsíční aktivity proběhlo v klubu také pečení dortu a dvakrát proběhly konzultace z důvodu nepřítomnosti pracovnice. I toho klienti využívali a přišli si popovídat o svých trápeních a problémech.

Květen jsme zakončili turnajem v Žolíkách a povídáním na téma pozitivní ovlivňování, ve kterém jsme zabrousili k tomu, co nebo kdo nás může pozitivně naladit a motivovat.

 

Pracovní tým NZDM Exit

18578690_1687097197967054_1410336939_n18624885_1692144180795689_1444910592_n18643814_1690861037590670_2103359331_n18789151_1700235206653253_1906604830_o

Podpořte nás
 
Oblastní charita Jičín

Sídlo organizace:

Na Jihu 553, Jičín 506 01

 

Zapsaná v Rejstříku evidovaných právnických osob

vedený Ministerstvem kultury

pod číslem 8/1-04-726/2005-1938

IČO: 73633755

DIČ: CZ 73633755

Bankovní spojení:

Česká spořitelna, a.s.

č.ú: 2914882379/0800
Statutární zástupci:

ředitel:  Bc. David Rejlek

email: reditel@charitajicin.cz

zástupkyně ředitele:

Mgr. Jitka Chalupníková, email:

vedouci.sasanka@charitajicin.cz

T: 605 521429