Sociálně právní ochrana dětí
Pomáháme řešit například:
- Vztahy a komunikaci v rodině (např. vztahy rodiče s dítětem, konflikty mezi rodiči a prarodiči, problémy před rozvodem a po rozvodu)
- Vztahy mimo rodinu (např. s úřady, školou, návaznými službami)
- Výchovu, vzdělávání a péči o dítě, vhodné trávení volného času
- Bydlení
- Finanční situaci rodiny (finanční poradenství, rodinný rozpočet)
- Zaměstnání (pomoc v hledání zaměstnání, pomoc s vyřizováním dokumentů)
- Doprovod rodiče na jednání na úřad, do dalších veřejných institucí
- Další krizové rodinné situace
Setkání může proběhnout např. v našich prostorách, v přirozeném prostředí rodiny nebo na úřadě. Vždy záleží na řešené oblasti a našich společných možnostech.
V našem týmu pracují terénní sociální pracovnice, psycholožka, terapeut, mediátorka a rodinný poradce. Rodina tak může využít komplexních služeb pomoci.
Služby jsou pro klienty bezplatné. Činnosti jsou realizovány v rozsahu stanoveném pověřením k výkonu sociálně právní ochrany dětí
Kde a kdy nás naleznete:
Ambulance otevřena
Pondělí | 09:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00 |
Středa | 09:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00 |
Konzultace v jiné dny nebo časy v ambulanci vždy po předchozí domluvě s pracovnicemi.
Práce v terénu
PONDĚLÍ – PÁTEK vždy po předchozí domluvě s pracovnicemi.
Jičín:
- 17. listopadu 861, Jičín 506 01 - budova bývalé VZP na autobusovém nádraží, sasanka@charitajicin.cz, tel: 733 741 753, 731 130 414
- Na Jihu 553. Jičín 506 01 - budova bývalého bunkru (pouze konzultační místnost)
Pro koho tu jsme:
Jsme tu pro děti a jejich rodiny z Jičínského regionu, ve kterých se řeší celá řada problémů, a které mají dopad na vývoj a výchovu dětí. Jedná se o rodiny s dětmi, které se ocitly v ohrožení. Rodiny, které vlastními silami neumějí, nemohou nebo nechtějí zabezpečit základní rodinné funkce a staly se klienty OSPOD. Orgány SPOD doporučují rodinám využití našich služeb v souladu s individuálním plánem ochrany dítěte. Jedná se o rodiny, ve kterých nejsou dostatečně naplňovány základní potřeby dětí a jejich rodiny potřebují odbornou pomoc a poradenství. Podpora v rámci SPOD je cílená na celou rodinu.
Proč tu jsme:
Rodině je nabídnuta podpora pracovníků s různou specializací, kteří jim pomáhají v orientaci ve vzniklé situaci, hledání příčin a zdrojů problémů a nastavování možností řešení. Podporujeme rodinu v jejím fungování a pomáháme ji v získávání, rozvoji nebo upevňování rodičovských kompetencí a řešení problémových situací. Rodiny jsou vedeny k řádné péči o děti a jejich potřeby, plnění rodičovské zodpovědnosti, posilování vztahů a zajištění podmínek pro zdravý vývoj dětí v bezpečném rodinném prostředí.
Nejste spokojeni s našimi službami?
Vaše přání i stížnosti jsou pro nás cennou zpětnou vazbou.
Můžete je svěřit:
- ústně - osobně nebo telefonicky komukoli z pracovníků
- písemně do schránky důvěry v čekárně Centra Sasanka
- emailem nebo do dopisu a poslat poštou
Své sdělení nemusíte podepisovat, přijímáme je i anonymně.
Vaše ústní vyjádření můžeme na Vaše přání zapsat do „Knihy přání stížností“ a budeme je bezodkladně řešit. Písemná vyjádření ze schránky důvěry vyzvedávají 2 pověření pracovníci minimálně 1x týdně. Písemnost předají vedoucímu služby. Obdobně i u zapsaných ústních stížností.
1x za 14 dnů probíhá porada pracovníků, kde bude Vaše sdělení projednáno a budou přijata potřebná opatření a z nich učiněn písemný záznam.
Stížnosti na pracovníky řeší vedoucí pracovník, stížnosti na vedoucího pracovníka jsou předány řediteli Oblastní charity Jičín.
Pokud nám sdělíte dresu, budete o vyřízení stížnosti informováni nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Je-li Vaše stížnost anonymní, odpověď na ni bude vyvěšena v čekárně Centra Sasanka po dobu 30 dnů od jejího vyřízení.
Chcete-li, může Vás při vyřizování stížnosti zastupovat osoba, kterou si zvolíte.
V případě potřeby Vám zprostředkujeme tlumočníka.