Semilsko

Poskytujeme sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v regionu Semilska a Lomnicka.

Poslání služby:

Pomáháme naplňovat základní potřeby dětí a podporujeme rodiny v jejich fungování.

Cíle služby:

Fungující rodina, která je schopná zabezpečit potřeby dítěte.
Cílem je, aby členové rodiny získali nebo využívali svých dovedností, schopností a znalostí.

Cílová skupina: 

Cílovou skupinou jsou rodiny s nezaopatřenými dětmi a těhotné ženy, u kterých je vývoj dítěte ohrožen v důsledku dopadů dlouhodobě krizové sociální situace, kterou rodiče nedokáží sami bez pomoci překonat. Do cílové skupiny patří i rodiče, usilující o návrat dítěte z ústavní (náhradní rodinné) péče. Služby poskytujeme osobám z regionu Semilska (ORP Semily).

Rodina = vztahový systém 2 a více jedinců, z nichž 1 je nezaopatřené dítě do 26 let věku

S čím Vám můžeme pomoci:

  • plnění rodičovských povinností (nejasná pravidla týkající se výchovy dětí, nedostatek času na dítě, od zanedbávání - přehnaná tvrdost a péče po absenci výchovných postupů, podpora rodičů v přípravě dětí do školy, …)
  • uplatnění rodičů na trhu práce
  • ohrožení chudobou/sociálním vyloučením
  • řešení vztahových potíží, vztahových konfliktů
  • bydlení (nevyhovující bytové podmínky)
  • vztahové problémy v rodině (partnerská krize, rozvod, syndrom zavrženého rodiče)
  • základní poradenství v řešení běžných záležitostí – pokud si nevědí rady

Principy služby:

  • ochrana zájmu dítěte
  • samostatnost - podporujeme rodiny v samostatnosti pro rozhodování, řešení problémů
  • dobrovolnost
  • bezplatnost - služba je poskytování na základě dohody zdarma
  • tým odborníků
  • návaznost a spolupráce
  • individuální přístup - služba je šitá na míru

Služby jsou pro klienty bezplatné. Při kontaktu s námi nemusíte uvádět svoje jméno.

Setkání může proběhnout např. v našich prostorách, v přirozeném prostředí rodiny nebo ve veřejné instituci. Vždy záleží na řešené oblasti a našich společných možnostech.

Kapacita služby:

Tři lidé v daný okamžik.

Nejste spokojeni s našimi službami?

Vaše přání i stížnosti jsou pro nás cennou zpětnou vazbou. 
Můžete je svěřit:

  • ústně - osobně nebo telefonicky komukoli z pracovníků
  • písemně do schránky důvěry v čekárně Centra Sasanka
  • emailem nebo do dopisu a poslat poštou

Své sdělení nemusíte podepisovat, přijímáme je i anonymně.

Vaše ústní vyjádření můžeme na Vaše přání zapsat do „Knihy přání stížností“ a budeme je bezodkladně řešit. Písemná vyjádření ze schránky důvěry vyzvedávají 2 pověření pracovníci minimálně 1x týdně. Písemnost předají vedoucímu služby. Obdobně i u zapsaných ústních stížností.

1x za 14 dnů probíhá porada pracovníků, kde bude Vaše sdělení projednáno a  budou přijata potřebná opatření a z nich učiněn písemný záznam.

Stížnosti na pracovníky řeší vedoucí pracovník, stížnosti na vedoucího pracovníka jsou předány řediteli Oblastní charity Jičín.

Pokud nám sdělíte dresu, budete o vyřízení stížnosti informováni nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Je-li Vaše stížnost anonymní, odpověď na ni bude vyvěšena v čekárně Centra Sasanka po dobu 30 dnů od jejího vyřízení.

Chcete-li, může Vás při vyřizování stížnosti zastupovat osoba, kterou si zvolíte.                 
V případě potřeby Vám zprostředkujeme tlumočníka.

Kontakty:

Centrum Fialka
Husovo nám. 36, Lomnice nad Popelkou, 512 51

Vedoucí zařízení: 
Bc. Anna Hylmarová
fialka@charitajicin.cz
tel.: 735 747 407


liberecky-kraj-logo-0E8986554B-seeklogo.com      logoMPSV-c-sm