Provozní doba a kontakty:
Aktuální otevírací dobu si oveřte telefonicky!
1. 9. - 30. 6. (školní rok) |
1. 7. - 31. 8. (letní prázdniny) |
PO 13:00 - 18:00 | PO 11:30 - 16:30 |
ÚT 13:00 - 18:00 | ÚT 11:30 - 16:30 |
ST 13:00 - 18:00 | ST 11:30 - 16:30 |
ČT 13:00 - 18:00 | ČT 11:30 - 16:30 |
PÁ dle předchozí domluvy | PÁ dle předchozí domluvy |
Nízkoprahový klub PoHoDa Hořice
Janderova 808, Hořice, 508 01
tel.: 739 394 317, 731 123 748
_huyUZ4WH-uk87j75bps4W7r
Filmová reportáž o klubu PoHoDa
Poslání
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež PoHoDa nabízí podporu dětem a mladým lidem ve věku od 6 - 26 let, kteří se vyskytují v Hořicích. Poskytuje jim možnost bezpečně trávit volný čas a nabízí radu a pomoc při řešení situace, se kterou si neví rady, a nemají nikoho, kdo by jim s tím pomohl. Snaží se jim vytvořit takové podmínky, aby byli schopni a ochotni podílet se na řešení svých problémů a lépe se s nimi vyrovnali.
Cílová skupina
Cílovou skupinou NZDM PoHoDa jsou děti a mládež ve věku 6 – 26 let, kteří:
- se často dostávají do konfliktu se zákonem (např. krádeže, ničení majetku),
- neumí trávit volný čas smysluplně (např. nemají zájmy, nenavštěvují kroužky) nebo tráví volný čas škodlivým způsobem (např. nechráněný sex, cigarety, alkohol, drogy),
- řeší problémy nevhodným způsobem (např. sebepoškozování, šikana, násilí),
- žijí v nefunkčním rodinném prostředí (např. nepřítomnost jednoho rodiče, násilí a závislost v rodině, konfliktní vztahy se sourozenci a dalšími členy rodiny),
- neuznávají autority (např. rodiče, učitelé),
- nemají podporu ve vzdělávání a v rozvoji schopností a dovedností (např. rodiče nepokládají vzdělání za důležité a nemají zájem nebo čas se dítěti věnovat),
- nevědí, jak řešit běžné životní situace (např. práce, vzdělání, bydlení, zdraví, sociální dávky, osobní doklady),
- nejsou schopni si najít či udržet kamarády nebo partnery.
Garance služeb NZDM PoHoDa.pdf
Zásady poskytování služby
Práce s cílovou skupinou je založena na principech nízkoprahovosti:
- Anonymita – klient nemusí sdělovat pracovníkům žádné osobní údaje, pokud sám nechce.
- Přístupnost – během otevírací doby zařízení může službu využít kdokoli, pokud spadá do cílové skupiny.
- Bezplatnost – služby jsou poskytovány zdarma.
- Respekt – při poskytování služby jsou respektovány jedinečnost, důstojnost a nezávislost klienta, jeho soukromí a právo vlastní volby.
- Bezpečný prostor – zařízení poskytuje prostor chráněný před všemi formami diskriminace.
- Samostatnost – zařízení klade důraz na samostatnost klienta při řešení jeho nepříznivé sociální situace, především není poskytována pomoc v něčem, co klient zvládne sám.
- Mlčenlivost – pracovníci zařízení jsou vázání mlčenlivostí. Vše, co se dozví, podléhá mlčenlivosti, až na případy, na které se vztahuje oznamovací povinnost.
- Individuální přístup – pracovníci zařízení jednotlivě s každým klientem řeší jeho nepříznivou situaci podle jeho schopností, možností a potřeb. Společně pak pracují na dosažení jeho osobních cílů a na jeho osobním rozvoji.
- Přátelský přístup – pracovníci zařízení se nad nikoho nepovyšují a nikoho neponižují. Službu poskytují všem bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženského vyznání či vzdělání.
Při poskytování služby respektujeme jedinečnost, důstojnost a nezávislost zájemce o službu a uživatele služby, jeho soukromí a právo vlastní volby.
Cíle poskytované služby
Cílem NZDM PoHoDa je klient služby, který:
- má sociální schopnosti a dovednosti odpovídající jeho věku,
- má dobré vztahy s vrstevníky, rodinou a dalšími lidmi ze svého okolí,
- plní povinnou školní docházku, zlepšil si známky, nepropadnul, dokončil studium,
- si našel práci či brigádu a dokáže si ji udržet,
- zná rizika a dopady závislostního či kriminálního jednání, nezdravého způsobu života a promiskuity a přebírá odpovědnost za takové jednání,
- má kompetence pro řešení svých potíží a dovednosti podporující jeho samostatnost,
- je schopen akceptovat odlišnosti v rase, pohlaví, názoru, náboženství, orientaci.
Kapacita služby
20 klientů v zařízení v daný okamžik